17 Kasım 2016 Perşembe

fa-re

Yaşlı adam caddenin sonundaki çıkmaz sokakta yaşıyordu. Evinin bir cephesi inşaat halindeki binaya, diğer cephesi de okulun bahçesine bakıyordu.
 Yaşlı adamın evinin önünde garip bir güvenlik sistemi vardı. Ölü fareleri kapının önüne iple bağlar, bahçesine yakın yerlere asardı. Evin etrafını ölü hayvan kokusu sarmıştı.
Mahalle sakinleri bu sokağa hiç girmezdi. Çocukların girmesini de yasaklamışlardı. Buna rağmen okul bahçesinde oyun oynayan çocuklar eve taş, teneke kutu, sopa gibi şeyleri atmaktan vazgeçmiyorlardı. Ellerine geçen bütün gereksiz eşyaları buraya, hem yaşlı adamı rahatsız etmek için hem de çöpten kurtulmak için atıyorlardı.
Yaşlı adam bu tip saldırılara karşılık vermiyor, evinden bile çıkmıyordu.
Mahalle sakinleri, zaman zaman yaşlı adamın durumunu gerekli yerlere haber verirlerdi. Fakat eve gelen görevliler adamla biraz konuştuktan sonra ölü fareleri toplayıp evden ayrılırdı.
Okulun bahçesinde oynadığım bir gün, üst sınıflardaki kabadayılardan dayak yememek için kaçarken, fark etmeden caddenin sonundaki çıkmaz sokağa girmiştim. Nerede olduğumu fark edip arkama baktığımda yerde fare ölüleri ve bir sürü teneke kutu görmüştüm.
Peşimdeki çocuklarla göz göze geldiğimde, yüzlerinden okunan beni pataklama istekleri bir anda silinmiş, yerinde acıyan bir kaç surat belirmişti. Üzüldükleri de belliydi. Artık o sokaktaydım.
Arkalarını dönüp gittiler.
Yaşlı adam çıktığında üzerime doğru koşuyor elindeki sopayı kafama vurmak için gitgide yaklaşıyordu.
Ağlayarak, sokağa istemeden girdiğimi söyledim. Fark etmediğimi, bilseydim adım bile atmayacağımı söyledim. Sopasını indirip evine girdi.
Okulun bahçesine kaçtım. Bir banka oturup ağlamaya başladım. Bir süre sonra yaşlı adam evden çıktı, elinde süpürgesiyle yerdeki fareleri toplayıp evin içine götürdü.
Tekrar kendisini gösterdiğinde elinde bir kutu vardı. İçinden yeni ölü fareleri alıp, sokağa yerleştirip kapısını kapattı.

Yüzümü, gözümü kollarıma sildim. Etrafa bakındım, güneşin altında yatan ölü fareleri düşündüm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder